BARNEHAGEDAGEN 13. MARS 2018

Tema for årets barnehagedag er arbeid med kunst, kultur og kreativitet under slagordet: La meg skape.

Dette er en fin anledning til å synliggjøre noe av barnehagens arbeid. Vi har flere ulike prosjekter gjennom året der vi gjerne blir inspirert av årstid og det som foregår rundt oss. Akkurat nå blir vi inspirert av fargen gul, egg formen, haren og kyllingen. På barnehagen kan vi tilby barna ulike materialer til å utfolde sin kreativitet og lage kunst som en del av barnas kultur skapning. Barnekulturen er en viktig del i barns identitetsskapning, der de tar i bruk fantasien og kreativ tenkning. Når vi skaper noe sammen danner vi felles opplevelser og erfaringer og vi opplever glede og stolthet over prosessen og eget produkt.

Vi vil benytte barnehagedagen til å vise besøkende noen av våre produkter for denne perioden og som nevnt tidligere er det nå påsken som inspirerer oss. Vi tilbyr barna materialer som:

• Papp

• Perler