EN REISE INNI KROPPEN VÅR

I perioden februar til juli 2024 skal barnehagen ut på en ny og spennende reise. Denne gangen skal vi reise inn i kroppen vår.

Vi skal se på hvordan vi er på innsiden, hvorfor vi gjør som vi gjør, hva bruker vi hjerte, lunge og hjernen til? Hvor går blodet vårt? Dette og mye mer skal vi samtale og under oss over sammen med barna.

Barnehagen har to maskotter som hjelper oss. Denne gangen har de kommet inn i Villy, og de gir oss reisebrev med informasjon.

Portalen vår har har også endret seg, denne gangen til en stor munn. Denne kan vi gå inn i for å se hvordan ting er på innsiden, og for å bli bedre kjent.

Barna fikk i første samling gå inn i munnen, over tennene, forbi tunga og krype nedover svelget og inn i magen.

Nede i magen var det mye rart å se, og det både luktet litt rart og det var mange rare lyder. Noe så litt skummlet ut. Inne i mangen hørte vi  magelyder, og i en magisk krok fant vi et bilde av Villy og et bilde av fordøyelsessystemet.

Dette ble en spennende start på vårt halvårstema, vii gleder oss til fortsettelsen.