VERKSTEDUKER PÅ BARNEHAGEN

Det er vel ingenting som er så koselig som å få hjemmelagde julegaver, laget av barna selv? Det er ingen tvil om at julen er en spesiell tid for barna i barnehagen. Med all den forventningen og spenningen som bygger seg opp før den store dagen, er det viktig å skape juleaktiviteter som sprer glede og skaper fantastiske minner hos barna.

Her på Hegle har vi to uker i november hvor vi har fokus på å lage juleoverraskelser.

Under juleverkstedet fyller vi rommene med julemusikk, og barna får tilgang på ulike materialer som de kan skape og kreere den fineste julepynt av. Prosessen er det viktigste:)

Å delta i juleaktiviteter med barna gir en mulighet til å skape gode minner og hyggelige stunder sammen. Det kan også bidra til å styrke samholdet i barnegruppen og gi barna en følelse av tradisjon og tilhørighet.

Juleverkstedet passer fint for de små barna også, og vi får til gode og fine stunder på tvers av alder.

I tillegg til å lage julepynt og julegaver, vil vi også bake enkel julekaker. Deilig lukt av hjemmelagde julekaker skal fylle rommene på barnehagen, og smaksprøver må vi bevilge oss.....

Førjulstiden er herlig i barnehagen.