HÅNDHYGIENE OG TANNHELSE, UKE 4 I VÅR HMS MÅNED.

Håndhygiene og tannhelse er i fokus denne uken. Det er viktig å ta vare på sine omgivelser, men det er også viktig å kunne ta vare på seg selv.

Denne uken snakket vi om bakterier og viktigheten av rene hender. Ungene har vært med på å lage tenner og en stor munn og i samling fikk alle prøve både tanntråd og tannbørste for å prøve å få vekk bakteriene inni munnen. De allerminste fikk øve seg på tannpuss i egen munn.

Rammeplanen sier: Barnehagen skal ha en helsefremmende og forebyggende funksjon og bidra til å utjevne sosiale forskjeller. Barnas fysiske og psykiske helse skal fremmes i barnehagen.

Vi jobbet mye med håndhygiene i forbindelse med Corona i barnehagen, nå fikk vi en fin repitisjon. Barna er lærevillig og flinke til å minne hverandre på....

Ei artig og annerledes uke på barnehagen:)