BESØK I FJØSET

Mandager er dagen da storbarns-avdelingen har friluftsliv eller turdag, og denne uken leide vi oss buss og reiste til Verdal for å besøke Beate.

Det var mange forventningsfulle barn, og for noen var dette den første bussturen:)

Oppe i Leksdal fikk vi komme inn i sauefjøset og hilse på lammene. Det var litt skummelt, til og begynne med for noen, men ved å bruke god tid, ville alle inn til sauene. Både tobeinte og firbeinte var nysgjerringe.

I fjøset hadde alle (bortsett fra 1 sau) fått lammene sine. De var mange! Noen av lammene var i egen binge, og her fikk vi hjelpe til å gi de melk fra flaske. Kjempekoselig.

I tillegg til lamunger hadde de 6 valper på gården. De holdt akkurat på å åpne øynene siden, og var veldig små. Valpene ble beskuet godt og lenge.

Vi spiste lunsj ute i det fri, og etterpå kunne barna kunne leke seg eller fortsette å være i fjøset. Noen av barna ville hoppe på trampolinen til Beate, andre lekte i sandkasse, disset eller lekte gjemsel. Mange ville tilbake til fjøset.

Dagen gikk veldig fort, og plutserlig var bussen har igjen. På bussturen hjem var det noen trøtte øyne, så turen hjem gikk fort😀.