Avslutning av halvårstema.

I uke 17 hadde vi årets siste fellessamling med fokus på halvårstema. Vi har siden januar fulgt livet på savannen, og dyrene som bor der gjennom historien i Løvenes konge. Rafiki har vært vår kontaktperson på savannen, og hver fredag har vi mottatt brev med nytt fra Savannen ...

Vi var spent på hva som ville skje til slutt. Ville det bli enighet mellom Simba og Scar? Hvem skulle bli konge? Kampen mellom Simba og Scar ble fulgt til det siste, og det fikk heldigvis en god slutt. Mange av barna lurte på hva som skulle skje nå. Flere av barna uttrykte at det var trist at dette var den siste fellessamlingen i forbindelse med tema. Vi pratet litt om hva vi skal gjøre fremover nå, vi er jo ikke helt ferdig med tema allikevel.... vi skal jo lage en forestilling om vår historie ifra Løvenes konge.
Det blir også veldig spennende😀.

Å jobbe med et tema over lengre tid er spennende, og gir oss mulighet til å dypdykke der barna har sine undringer og spørsmål. Ofte kan det ta noen nye vendiger underveis.

Nå når roen har senket seg på savannen kan vi starte opp å lage kulisser og kostymer. Vi skal sette opp stykket for foreldre og andre intersserte, og fremføre historien vår før vi tar sommerferie.