BARNEHAGEDAGEN 2022

I år har Hegle barnehage invitert foreldre, besteforeldre med flere for å makere barnehagedagen på Levanger Bibliotek. Her har vi laget kunstutstilling med tema; Vennskap- du og jeg.

Vi har siden januar jobbet med vårt halvtårsprosjekt, hvor hovedmålet er sosial kompetanse. Det er mange elementer innen sosial kompetanse og vi har valgt å jobbe med blant annet barnet i fokus (hvem er jeg), familien, følelser og vennskap.

Halvtårsprosjektet blir bestemt over 1 år i forveien, så lite visste vi at barnehagedagens fokus for 2022 skulle omhandle vennskap, du og jeg. Men det passet oss midt i blinken. Å skape vennskap og lære barn å beholde venner er viktig for barnet her og nå, og for framtiden.

Rød løper, bobler i glass og twist serveres på åpningen. Det vil også bli avduking av årets vennebilde.

Barnehagedagen markeres i mars hvert år, og den setter fokus på ulike temaer. Formålet er å synliggjøre hva barna får oppleve, erfare og lære i barnehagen. Barnehagene åpner dørene for å vise fram barnehagens aktiviteter og mangfold.