FORUT MÅNED

Barneaksjonen er et pedagogisk opplegg for barnehager, barneskoler og SFO, der barn i Norge lærer om barn i andre land. I år skulle vi reise til India og bli kjent med et nytt barn. På grunn av Covid-19 pandemien ble det dessverre ikke mulig å bli kjent med et nytt barn. Vi ble allikevel invitert til India, og fikk møte ei jente som mange av oss voksne hadde jobbet med tidligere- Indrani. I hele oktober reiser til India der vi møter Indrani og lærer om hvordan det er å vokse opp i et slumområde.

Historien om Indrani fra 2010 var like aktuelt i dag. Musikk og materiell fenger barna godt, og vi hadde innsamlingsaksjon hvor pengene ble gitt til drift av fem barnehager i slummen i Bangalore.

Mai Britt Andersen beøkte India og Indrani med FORUT i 2010 og 2011. På bakgrunn av dette møtet utgav hun et album, og sangene fra dette albumet fanger barna veldig. Mai Britt Andersen ble nominert til Spellemannspris med albumet "Indranis sang".