MAT I BARNEHAGEN

Et sunt og variert kosthold i barneårene er viktig for vekst, utvikling og læring. Hegle barnehage legger til rette for tre måltider hver dag (frokost, lunsj og ettermiddagsmat). Måltidene serveres ca. hver 3 time.

Etter å ha hatt pause i matservering pga. corona, har vi nå startet opp igjen.

Med nyvaskede hender er alle klar for smøremat.

Nybakt brød, med godt pålegg,både til frokost og til lunsj!! Dette er noe både barn og voksne har gledet seg til. Av pålegg forsøker vi å variere med både fisk, egg, ost og kjøttpålegg. I tillegg  prøver vi å pynte brødskiva vår med for eksempel agurk og paprika. Det serveres iskald melk til:)

Det er mye læring i et smøremåltid og vi har fokus på matglede, trivsel, læring og mestringsfølelse under alle måltidene. Det skal være ei koselig stund.

Ettermiddagsmat på barnehagen kan variere fra frukt, grønnsaker, yoghurt, grove vafler, knekkebrød mm.

Et sunt mattilbud i barnehagen er også et bra tiltak for å redusere sosiale ulikheter i helse.