Sommerleker 2021

Siste uken i august har barnehagens sommerleker. Vi har en øvelse hver dag, og avslutter uken med finale. Sommerlekene er med på å styrke samholdet, både i barnegruppen, voksen-voksen og mellom voksen-barn. Vi har det artig sammen!

Vi starter uken med en høytidelig åpning. Vi marsjerer inn på rekke og bærer fakkel og flagg. Etter innmarsjen starter ukens første øvelse.

Barnas første øvelse for uken er langløp, og dette skjer alders vis. De som venter på tur er selvfølgelig verdens beste publikum og heier de andre frem😊

Gjennom å legge til rette for ulike øvelser, kan barna oppleve bevegelsesglede, mentalt og sosialt velvære, samt fysisk og psykisk helse (Rammeplan, s. 49). Alle deltar på sitt nivå!

På dag to, måtte vi på med regnklær og støvler. Vi hopper lengde. For en innsats på alle mann. Når øvelsen er avsluttet er det flere av barna som fortsetter, de øver til finalen!

Den tredje øvelsen er det mange barn som gleder seg til. Kaste svamp på noen av de voksne. En av blinkene var styrerens hode. Barna får kaste svamp hentet fra bøtten med vann. Skrekkblandet fryd:)

Siste øvelse før finalen er støvelkast. Her ser vi hvem som klarer å kaste langt. Barnas navn skrives på asfalten der de treffer. Kjempegøy å vise til foreldrene ved henting!

Det er så herlig å ha grønt nivå i barnehagen etter ei lang tid med Corona restriksjoner. Vi nyter å være sammen og gleder oss til å finne på mye gøy sammen dette barnehageåret.

Finaledag:

Langløp-lengdehopp- kaste på blink- støvelkast!

Alle barna gjorde det beste de kunne - og de ble jammen meg vinnere alle sammen!! Det var høytidelig diplomutdeling siste dag i uken med hyllest, applaus + is. Tilleggsøvelse som avslutning er katapult med vannballonger,- skikkelig «pang» slutt, etter ei herlig uke med mye latter!