SOMMER I HEGLE BARNEHAGE.

Tenk som tiden har gått. Barnehagen er inne i de siste uker før «sommer-lukking» og det blir snart ferie på alle. Det virker ikke som det er lenge siden vi startet opp etter ferien i fjor.

Sommer og ferie… tida på året de fleste av oss venter på! Ferie og fri med de vi aller helst vil være sammen med.

Men alle har ikke sommerferie på likt, og variasjon er stor i hvor mange som er i barnehagen av små og store fra uke til uke, så sommerferie vil også si sommerbarnehage. For oss som jobber i barnehagen, vil sommerbarnehagen si færre planer, færre barn, muligheten til å være mer spontan og impulsiv.

Det vil si at barna som er i barnehagen kan være med å bestemme mer av dagen sin selv, enn når planene og voksenstyrte aktiviteter allerede er satt.

Det er rett og slett tida for å sette seg i skyggen, på ett pledd med en is i hånda, eller legge seg i gresset å bare se på skyene som seiler av sted.

Vi som jobber i Hegle ønsker å takke for et godt samarbeid med dere foreldre dette året og for at vi får «låne» de flotte barna deres. For noen er dette den siste perioden i Hegle barnehage. Vi ønsker skolestarterne lykke til på skolen, og håper de har hatt en artig reise på livets vei her hos oss.

RIKTIG GOD SOMMER OG TAKK FOR DETTE BARNEHAGEÅRET.

Hilsen alle ansatte på Hegle barnehage.