VM I ORIENTERING OG FRIIDRETT

I månedsskifte juli/august er det VM i orientering i Skottland. I finbindelse med dette skal vi på Hegle Barnehage også prøve oss på litt orientering, og andre grener innenfor friidrett.

Uken starter med høytidlig innmarsj med barnehagens fane, tale og ballongsmell.

1. dag: Oppvarming er dans til sangen "maur i rompa".

Idrettsgren: Bakkeløp. Premie: jordbær fra hagen.

2. dag: 60 meters løp, og selvfølgelig alle barna med eget startnummer. Vi heier med flagg og hurrarop.

3. dag: Orienteringsløp. Vi har tegnet barnehagens uteområde og satt inn poster. Barna løper ut fra start med hver sitt kart, og finner igjen postene på kartet. Kartet blir stemplet på hver post. Vi har fått låne stempelposter fra Frol IL- orientering. Kjempegøy.

Premie til alle barna = Buff med Frol IL - orientering på:)

4. dag: Potetløp i par. Vi har fokus på vennskap og samspill. Barna løper ut to og to og holder i skje med potet i sammen.

5. dag: Svampekast med en voksen som blink. Kjempegøy!

Etter svampekast hadde vi avslutningssermoni med tog og fane + utdeling av premie og diplomer.

Ei kjempe artig uke på barnehagen!