Klær

Vi er ute i all slags vær, så klær som passer alle værtyper må være med. Husk at været kan skifte raskt her i Trøndelag! Da det fort kan bli mye å huske på setter vi opp en liste med klær og fottøy som vi mener barna trenger for å tilbringe hele dager i barnehagen:

- Ekstra undertøy

- Ekstra stillongs (høst, vinter)

- Ekstra sokker

- Ullsokker (høst, vinter)

- Ekstra bukse

- Tykk bukse av ull eller fleece (høst, vinter)

- Ekstra genser

- Tykk genser av ull eller fleece (høst, vinter)

- Utedress

- Regntøy

- Gummistøvler

- Gode vintersko til kalde dager

- Vintersko som tåler vann til mildere dager

- Ekstra lue (høst, vinter)

- Ekstra votter (høst, vinter)

- Tøfler

For barn som nettopp har sluttet med bleie kan det være lurt å ha flere truser og
bukser liggende i kurven.

Foreldrene må være nøye med å ta med skittent og vått tøy hjem til vask. Sjekk også
jevnlig om det er nok tøyskift til barnet.

Alle klær fra innerst til ytterst skal være merket. Det er mange like klær og størrelser, og det er ikke bestandig like lett for personalet å vite hvem som eier hva hvis tøyet ikke er merket. Tøy som blir liggende over lang tid vil bli gitt bort til et veldedig formål.

Andre eiendeler til barnet skal også merkes (matpakke, drikkeflaske, smokker, bleier,
våtservietter etc.).