SOMMERHILSEN

En liten sommerhilsen med tanker om året som har gått og hva fremtiden har i vente. Høsten 2019 fyltes Hegle barnehage med forventningsfulle barn og voksne. Personalgruppa hadde vokst over sommeren og alle rom ble fylt med liv. Vi gikk fra å være to avdelinger til tre.

Personalet har det siste året jobbet mye i forhold til gode relasjoner med barn og godt foreldresamarbeid,  Alt fra hvordan vi skaper de beste relasjoner til dere foreldre helt ned til hvordan vi hilser når dere kommer inn døra på morgenen.

Vi får tilbakemeldinger fra mange av dere om at det er godt å komme til barnehagen på morgenen og det setter vi veldig stor pris på. Fortsett å gi oss konstruktiv kritikk. Vi ønsker å være i utvikling og da er vi avhengige av tilbakemeldinger fra dere.

Corona utbrudd ga oss dette året nye og annerledes barnehagedager. Vi måtte stenge barnehagen og har hatt mange endringer i åpningstid etter gjennåpning. Faste arrangement som har hatt lange tradisjoner ble avlyst, og vi måtte tenke nytt for å kunne imøte komme alle krav i forhold til smittevern.

Vår visjon om at tiden i barnehagen skal være en artig tid, står allikevel gjeldende. Vi håper at årets skolestartere  vil huske på barnehagen som ei tid med gode minner og artige opplevelser.

27 barn har lekt, lært, sanset og opplevd i Hegle barnehage dette året. Nå drar noen fra oss fordi de begynner på skolen eller skal bytte barnehage, mens nye kommer til. Fra høsten av vil det være 18 barn på storbarnsavdelingen. På småbarn har vi ennå ledig kapasitet, men er 6 så langt.

Noen går fra småbarnsavdeling til storbarnsavdeling, mens andre blir på den avdelinga de har gått tidligere. Nytt for året er at avdelingene bytter rom…, vi har en plan.

Vi får også en liten endring i personalgruppen vår til høsten; Gunny har sagt opp sin stilling i barnehagen. Knut og Eva Marie sine vikariat går ut. Vi ønsker alle tre lykke til videre!

Vi har ansatt en ny pedagogisk medarbeider, hun heter Inga Marie. Vi gleder oss til å bli kjent med henne.

Årsplan for 2020/2021 er under trykking, og vil som vanlig deles ut først i august. I tillegg til årsplan deles det ut virksomhetsplan som vil være gjeldende i tre år.

Vi vil også i det neste barnehageåret ha fokus på foreldresamarbeid. Vi vil strekke oss langt for at barn og foreldre er fornøyde i vår barnehage. Vårt satsningsområde er drama, og vi vil forsøke å synliggjøre vårt arbeid i drama gjennom hverdagen for foreldre.

Hele personalgruppen har tatt kursing via høyskolen i innlandet; Barnehagemiljø og krenkelser. Vi vil gjennom året knytte dette kurset inn i vår hverdagssituasjon. Jobbe videre med vår handlingsplan mot mobbing, og fremme vennskap.

Neste års halvårstema omhandler Nissen. Hva gjør julenissen etter desember, og hvem er de andre nissene ….?

Altså mye spennende også i året som kommer.

Vil med dette ønske dere alle en riktig GOD SOMMER!

May Therese