KARNEVAL

Både barn og voksen gleder seg til karneval i barnehagen. I år har vi oppfordret alle til å forsøke å kle seg ut i forhold til 1/2 års tema: "Den magiske skogen". Hva kan man forvente å finne i en magisk skog?

Til Karneval vi drar av sted for der er mye rart å se, og hvem er det som kommer der, jeg tror det er en: Flaggermus, edderkopp, dodraug, troll, katt, nøkken, tiger, sommerfugl, enhjørining, heks.....

Denne dagen er helt ulik andre dager på barnehagen, og en dag alle gleder seg til. Vi starter dagen med ei felles samling hvor vi presenterer karnevallets skikkelser. Deretter deler vi oss i grupper og har ulike aktiviteter på forskjellige rom.

I år har vi hatt ansiktsmaling på morgenen, og deretter rullering på følgende 3 stasjoner:

1. Gymsal med musikk, dans og sang i mikrofon

2. Samling med musikk og drama- gitar og rytmepinner

3. Sette halen på Grisen

Vi har i tillegg frilek på tvers av aldersgrupper og deilige boller til lunsj.

En artig dag i barnehagen:)