TIDSREISEN, TILBAKE I TID OG FREM IGJEN

I januar og februar har vi jevnlig fått reisebrev fra maskotene våre, Romlesnurr og Gruffalaffen. De har opplevd en hel del som nesten ikke er til å tro. De har blitt spist av en planteetende dinosaur og kommet ut via dinosaurens bæsj. Men hvor er våre maskoter nå?

Etter å ha blitt med strømmen i elva nedover, kom Romlesnurr og Gruffalaffen omsider til roligere vann. De kom til huleboere. Huleboerne var vennlige, men ikke så smarte. De spiste maten sin rå, helt til barnehagebarna sendte fyrstikker i reiseportalen … Da fikk de tent bål og stekt maten sin!

På barnehagen har vi også fått besøk av en huleboer. Han heter Berg-Stein. Han kom og fortale oss om mamutt-jakt. Vi arrangerte en huleboer dag i barnehagen og da øvde vi oss på å jakte på mamuter.

Denne uken fikk vi en film fra de to reisende. De ser skip nede på Røstad, store skip. Om bord på skipene er det menn med sverd, skjold og store hjelmer på hodene. Huleboer Berg-Stein står sammen med maskotene og fisker da ei vikingedame kommer gående mot dem. Hun heter Møyfrid, og vil at Romlesnurr og Gruffalaffen skal bli med om bord på vikingskipet. Det gjør de, men hvor går ferden for våre maskoter nå??