JUL I BARNEHAGEN

Når desember kommer, smiler vi og løper opp på loftet for å hente ned kassene med gardiner og julepynt, småkakeoppskrifter, lys, musikk og formingsaktiviteter. På et blunk oser avdelingene av varme, tradisjon, forventning og god stemning.

Desember i barnehagen er fylt med spenning og undring. Vi ønsker å gjøre adventstiden i barnehagen til en rolig, men forventningsfull tid for barna. I tillegg til spenning og undring, handler desember blant annet om tradisjon, samhold, kreativitet og opplevelser. Vi voksne har snakket sammen om at vi lekent undrer oss, og er forventningsfulle sammen med barna inn i adventstiden.

Barnehagen har faste tradisjoner med julegrantenning, nissefest, lucia, barnas julebord, baking og juleoverraskelser.

I tillegg til faste tradisjoner har vi spenning med nissen på loftet og alven Alver som gjør morsomme og rare ting i barnehagen.