EN REISE I EVENTYRLAND

I perioden januar-juni 2016 skal barnehagen ut på en ny og spennende reise. Denne gangen skal vi gjøre oss bedre kjent med eventyrverden. Vi skal undre oss sammen med barna, og se på moral, kjenne igjen eventyrtrekk og finne det gode-onde, samt ha det artig med eventyr.... Vi skal ha det artig!

KISTEN SOM ER BARNEHAGENS PORTAL TIL EVENTYRVERDEN.

Hver mandag får barnehagen reisebrev fra Romlesnurr og Gruffalaffen. Våre maskotter var "uheldig" og falt ned i kisten. På denne måten reiste de inn til eventyrverden.

De sender brev til barna om hendelser de opplever i eventyrverden. Av og til må vi i barnehagen sende  hjelpemiddel slik at de kan reise videre.

I januar jobbet barnehagen spesielt med eventyret om de tre griser. Store og små dramatiserte eventyret på ulike måter.

Hvem er redd for den stygge ulv??