COWBOY OG INDIANER PÅ HEGLE BARNEHAGE I SEPTEMBER

Barnehagen har forsøkt å flette dette tema inn i hverdagen og lagd en artig atmosfære sammen med barna. For å bli litt mer kjent med cowboy og indianere har vi i samling sett på bilder, lest og sunget sanger om dem. Vi har gjennom måneden også hatt pil og bueskyting, skutt på blink med vannpistol, vi har blåst fredsbobler, kastet lasso, gravd etter gull, lagd totem og cowboy hatter, dansa line-dance og kledd oss ut.

På slutten av måneden hadde vi høstfest på westernsvis. Barna var da kledd ut som Cowboy eller indianere og ble malt i ansiktet. Vi hadde felles samling hvor vi sammen hørte cowboy og indianer sanger og sang med. På høstfesten danset vi også linedanse, fester stjerne på Sherriffen, vi skjøt med pil og bue og spiste god westernmat.

Hele temaet ble avsluttet med Cowboy og Indianer konsert for foreldre ute på barnehagens turplass.

Indianer med gitar