REISEBREV

I forbindelse med ½ års tema har Romlesnurr og Gruffalaffen lånt barnas ubåt og reist på tur i elva. De fikk skyss fra barnehagen og ned til elva av Judit (barnehagens naboheks). De to reisende sender reisebrev og videosnutter til barna i barnehagen om sine opplevelser

På sin reise har de to så langt har de møtt ørretyngel, Fantorangen og en torsk. Det er også blitt observert mye søppel i elva, blant annet sykler, blikkbokser, garn og fiskekroker. Pga dårlig vær og mye is har de også ligget noen døgn på gjestekaien i Levanger.

Nå er det blitt varmere i været og de to bestemte seg for å reise oppover elvea igjen. De ville se mer.

Sitat fra sist brev:

"Etter at vi hadde kommet et godt stykke oppover la vi merke til enda ei bro. Den var laget av tre, og gikk over elva den også. Romlesnurr foreslo at vi skulle gå over brua. Med det samme vi satte foten på brua, hørte vi noe rasling og kremting.........." (kommentar fra et barn etter brevet: " de har gått rett inn i eventyret til bukkene bruse").

Barna gleder seg til hver mandag, for å høre hva de to reisende har opplevd….