EN "VANNVITTIG"ARTIG REISE MED VANN

GODT NYTT ÅR TIL ALLE SAMMEN! EN ”VANNVITTIG” ARTIG REISE MED VANN….. Dette er tittelen på vårt nye ½ års prosjekt som begynner i januar og avsluttes med sommeravslutning i juni.

Vi skal se på hvorfor vann er så viktig, ulike former for vann, hva eller hvem som lever i vann, hvem som reiser på vannet (sjørøvere?), miljøvern med mer. Vi trenger vann for å leve og bruker vann daglig. Vann er også noe som tilrekker barn. Vi skal arbeide med dette tema gjennom vinteren, våren og inn mot sommeren. Vi vil ha fokus på nærmiljøet vårt, men skal også speide ut over de store hav. Barna får være aktiv med på opplevelser, undersøkelser og erfaringer ved bruk av vann. Rammeplanens 7 fagområder vil trekkes inn i prosjektet.

Hver måned skal barnehagen også gjennomføre eksperimenter, lese månedens bok, synge sanger og dramatisere.

Vi gleder oss til å jobbe med dette prosjekt.