BRANNVERNUKE

Hegle barnehage deltar på Nasjonal brannøvelse 2013! Uke 38 har vi brannvernuke i barnehagen. Denne uka har vi ekstra fokus på brannvern.

Vi jobber med et undervisningsopplegg som består av samtaleemner, illustrerte plansjer, fargeleggingsoppgaver, historier og rollespill. Eldar (ild) og Vanja (vann) er to sentrale figurer i dette undervisningsopplegget.

I tillegg til samtaler i samlingsstund har vi også hatt lytteøvelse og brannøvelse i barnehagen.

Barnehagen var så heldig å få besøk av 3 brannmenn og en brannbil torsdag denne uka. Barna fikk lov til å sitte i brannbilen, prøve brannhjelm, og se på alt utstyret de hadde inne i bilen.

Lørdag 22/9-13 er den store brannverndagen. Da er det åpen dag på brannstasjonen og vi oppfordrer alle til å ta turen dit.