PÅSKETUR

Hvert år drar vi ut på en påsketur. Turen trenger ikke være lang, men den tar oss dit sporene leder oss. Påskeharen bruker å legge ut små-egg eller annen påskepynt til oss, som leder oss dit vi skal. Av og til dukker han opp selv også, noe som barna synes er veldig spennende.

Årets påsketur startet inne i barnehagen. Vi ble delt inn i 3 fargegrupper, og hver gruppe fikk hver sin turløype.

Sporene barna fant var pynt, egg og brikker i en konvelutt. De ledet oss gjennom hele huset, og endte opp ute. Barna var litt fortvilte da eggene som ble funnet ikke inneholdt annet enn gråstein. Hadde påske-nissen spist opp alt gotteriet?

Da alle gruppene hadde kommet til felles samlingsplass, oppdaget vi at vi hadde mottatt brikker til et felles puslespill. Puslespille ble lagt i sammarbeid og var et bilde av påske-nissen og kyllinger. Mens vi jobbet med puslespillet dukket jammen påskeharen opp også. Han spratt rundt, og fikk ei gulrot fra et av barna. Påskeharen la et stort egg til barna. Inni egget var det jammen kviklunsj. Heldige oss!!