VERKSTED OG LYSNISSER

Allerede i november starter vi med juleforberedelser på Hegle barnehage. I verksted lager vi juleoverraskelser, som selvfølgelig er litt hemmelig....

I tillegg til å lage overraskelser har fokus på sosialt samvær, gode samtaler og det kreative.

Barna bruker den siste uken i november på LYSNISSENE.

I Lysnisseprosjektet skaper barn og unge desembermagi , og viktigst av alt: De synliggjør at de kan være med og gjøre en forskjell når de involveres og slipper til. Vi lager lykter, og lyktene lages på et lykteverksted i november, og i desember tenner barna lyktene der de bor, eller gir de bort til noen. Lysnisseprosjekter er blitt en hyggelig tradisjon, og alle som mottar en lyslykt blir veldig glad.

På Hegle koser vi oss med verksted, og vi hører sagnene som følger med lysnissene.

Gammelt lysnisseord: " DET VAKRESTE LYSET SOM FINNES TENNES I ØYNENE PÅ EN DU GJØR GLAD".