DEN MAGISKE SKOGEN

Fra januar til juni jobber vi med et 1/2 års prosjekt i vår barnehage. Årets tema er den magiske skogen. Avdeling er pyntet og gjort klar for fellessamlinger. Men hva kan vi forvente oss? Hva er magi og hvem er magisk?

Ved årets første fellessamling, mottok vi  film fra Romelsnurr og Gruffalaffen. Våre maskotter har nok en gang latt seg friste, og nygjerrigheten ble for stor.

Maskottene gikk inn i kuben, som førte videre inn til en magisk skog, og der fant de kista. I filmen som vi mottok ser vi at de tar sats, hoppet i kista og dro. Alle i barnehagen gikk inn i kuben og videre inn i den magiske skogen for å lete etter maskottene, men vi kunne ikke finne de. Skogen var veldig spennende, med lyder og visuelle intrykk.

Vi har tidligere fått reisebrev som har gitt oss forklaringer, men i dag fant vi ingen. Barna undret seg veldig over hva som har skjedd, og gleder seg derfor til neste fellessamling for å se om vi får mer svar....