HALLOWEEN/ HALLO VENN!

I dag kom barna til en annerledes dag i barnehagen. Barnehagen var pyntet og klar fra vi åpnet dørene og de utkledde voksne ventet spent på våre små Hallovenner. En etter en kom de inn som ulike skikkelser og vi kunne starte festen....

De fleste barn synes det er spennende å kle seg ut og Halloween er jo en fin anledningen for dette. Halloween feires alltid 31. oktober og er en amerikansk tradisjon som stadig flere feirer også her i Norge. Som barnehage med fokus på drama må vi selvfølgelig feire denne dagen og da med fokus på det magiske, både visuelt og taktilt. Vi ønsker å skape spenning som pirrer nervene og nysgjerrigheten og ha aktiviteter vi kan gjøre sammen på tvers av avdelingene.

Etter er god frokost hadde vi fellessamling og delte oss i grupper. Hver gruppe fikk gå å oppleve ulike aktiviteter.

Vi hadde:

1. Sette nese på heksen

2. Ping pong kast i gresskar

3. Kaste ball på spøkelsesblink

4. Heksedans

5. Bro-bro brille

6. Sanseopplevelse

7. Smake på Heksebrygg.

Til lunsj koste vi oss med edderkopp pølse med spaghettiben.

Barna har strålt og kost seg gjennom de ulike aktivitetene og med fokus på vennskap og samlek har vi gjort dagen annerledes, ARTIG og veldig spennede.  Vi liker godt de dagene der skille mellom barn og voksen kan viskes litt ekstra ut og ta vare på det magiske:)