ARBEID MOT SIRKUSFORESTILLING

Gjennom vårt 1/2 års prosjekt har vi i foregående måneder jobbet med sanser, følelser, bevegelse og kropp. Nå ønsker vi å koble dette sammen med magi, trylling og bevegelser....

Den 8/6-18 skal barnehagen ha sommeravslutning. Her oppsummerer vi barnehagens reise gjennom de siste månedene. Vi har siden januar hatt felles magiske samlinger hver mandag  hvor vi har mottatt reisebrev og filmsnutter fra våre maskotter. Samlingene har også gitt rot for gode samtaler, undring og fantasi, samt kilde til ny kunnskap.

I sommer avslutningen tar vi med foreldre og øvrig familie gjennom en reise og forteller en historie som representerer det vi har vært opptatt av det siste halve året.

Forestillingen er ute, og alle barna har sin rolle, med sine kostymer. Forestillingen marker siste del i en lang prosess, der veien har vært målet og vi har opplevt og lært mye sammen. Både voksen og barn har vært inn og ut av komfortsonen, vi har skapt opplevelser som har gitt samhold på tvers av avdelinger, vennskap og toleranse har blitt styrket. Og ikke minst,- vi har hatt en artig reise på livets vei.