GØY PÅ LANDET

I perioden januar-juni 2015 skal barnehagen ut på en ny og spennende reise. Vi skal bli kjent med livet på bondegården.

Vi skal gjennom et halvår i barnehagen bli kjent med livet på gården, lære om dyrene, hva som dyrkes, hva som lages og litt om utviklingen som har vært de siste 100 år.

Huset Hegle fyller 100 år til sommeren, og vi ønsker med dette tema å se hva bygden har beriket oss med, og litt om endringene som har skjedd de siste 100 år. Har vi tapt noe i den nye moderne tiden?

Barnehagens beliggenhet er midt i et jordbruksområdet, og vi vet at barn interesserer seg for det nære og kjente. I gjennom dette tema, skal barna få være aktivt med på opplevelsen, undersøkelser og erfaringer rundt tema.