BARNEAKSJON

Også i år lanserer FORUT en barneaksjon fra Afrika. I aksjonen "Landsbybarna i Bawatele" møter vi flere barn i en liten landsby ikke langt fra Malawis hovedstad Lilongwe. Her handler mye av hverdagen om regntida som gjøre at det gror i maisåkeren og at det spirer i de store mangotrærne. Lines på snart fire år er allerede vant til å hente vann og luke i åkeren. Det blir mye jobb, men også tid til lek. Det er like moro selv om fotballen er laget av plastposer og tau.

Gjennom uke 43 har barna i Hegle blitt kjent med LInes, og hvordan det er å være barn i et helt annet sted i verden.

Vi har sett film om barna i Bawatele, hørt musikk, danset, lyttet til fortellinger og pyntet avdelingene med fine plakater.

På selve FN dagen arrangerte vi en fin FN-kafe for foreldre, søsken og besteforeldre. Her solgte vi selvlagd kunst, materiell fra FORUT og pølser med brød i kiosken. Det var et godt oppmøte og barnehagen fikk inn totalt 4343 kroner.